Search this Blog

Monday, July 12, 2010

代 Cult 2:八十前胸評 - 道德淪亡

八十前胸評:道德淪亡


歐陽妙芝

講Model,即時聯想起天橋上的馬詩慧、歐陽妙芝和楊崢,相較時下認不到樣說不出名只靠事業線上位的所謂o靚模,她們高貴有台型代表專業,o靚模o靚模,有個「模」字,絕不代表Model。

記者:林佩婷
攝影:譚盈傑、楊錦文、陳盛臣
鳴謝:銅鑼灣海景酒店( 3553 2898)、G Bar( 2805 0629)
楊崢服裝及髮型: Cocktail、Franco Ng@Private i IFC

馬詩慧:實現我的志願


馬詩慧

數九十年代香港名模,馬詩慧(Janet)當之無愧,她作文寫〈我的志願〉就是當Model,18歲入讀模特兒學校展開天橋生涯,初出道烏龍也不少,「第一個Job係個Hair show,無錢只得剪髮Coupon,我同髮型師講明唔想剪咁短,點知佢剪到邊長邊短,中間仲染成鮮紅色,搞到頭皮都損埋,最後要畀突錢自己整番好個頭;又記得有次做皮草Show,Dresser唔小心將條裙攝入絲襪頭,搞到成場走光。」做了兩三年大牌子Show後,她跳出框框,隻身往巴黎試鏡,不夠兩星期就接到五六個Job,可惜:「可能當年得18歲,結咗婚習慣依賴人,去到巴黎唔識睇地圖,講法文又溝通唔到,經常錯過Casting,日日返到酒店淨係識去超市買麪包罐頭,覺得好慘係咁喊,出Show前一日忍唔住,搭飛機返香港。」

灌輸錯誤觀念

在Janet心目中,o靚模與真正Model河水不犯井水,傳媒給她們一個「模」字,並不代表o靚模是Model,「靠性感靠青春吸引人唔係錯,不過情況太濫,會畀到其他女仔錯誤觀念,讀唔成書可以靠身材搵食,拍短片扮被人施暴,係唔係有妄想症呀?用呢種方法宣傳真係道德淪亡,」Janet:「仲話想入書展添,接受訪問又前言不對後語,係唔係年紀小就可以亂講嘢?做人唔應該單講外表,要靠內涵同知識,事業線可以Sell幾耐?至於男仔,記得上年有個小朋友走去買攬枕,我係佢阿媽一定話佢。」她忠告有心入行者要從正途上堂,不可單靠低胸、比堅尼賺快錢,要學懂尊重自己和別人。


a.07年鄧達智用九龍皇帝曾灶財墨寶設計衣服, Janet穿出藝術感。


b.97年二女麗嘉出世,張天愛構思這件肚兜,二女哭着與母親出台。


c.想當年,香港模特兒都以行到 TDC天橋為榮, Janet自是常客。


d.Janet:「一個 Show要用三日時間,中間好多時間都係等等等,久而久之變得好有耐性。」


e.往巴黎 Casting, Agent公司替她拍攝的造型照。

歐陽妙芝:參選提升知名度


歐陽妙芝

歐陽妙芝(Christine)誤打誤撞入天橋路,她本着做暑期工的心態替當年的雜誌《青春》拍攝青春之星,自此當兼職Model,93年簽公司,全家總動員幫手看文件,同期有周汶錡、陳嘉容,當時才正式學行Catwalk。「上十堂後就接到Job,成個過程好似有少少發夢,到實戰經驗多咗,慢慢識得點演活一件衫。」經過一段載浮載沉的日子,她想求變,詢問前輩琦琦意見後,97年參加香港小姐選舉,雖未入三甲但卻帶來意想不到收穫,「選美後知名度大增,即刻打入十大Model之列,工作量大增,以前做Model好簡單,唔似咦家要上電視做訪問,所以嗰陣無做藝人,只做Model。」
98年,她單身往米蘭自薦,「當時有走開外國Show,我想肯定自己條件得唔得,去米蘭幾間公司自薦,最後有一間簽我,公司問我可唔可以即簽即留低,我未有心理準備,因為當時係當去旅行心態,雖然簽唔成,但被人肯定,我都好開心。」

開學校找接班人

除周秀娜和Angelababy,其他o靚模Christine一概不認得:「名模係捱出嚟嘅,以前要紅好難,咦家只要肯露就有知名度,太易得到未必珍惜,個個比堅尼,打開報紙就寫乜Cup物Cup,認樣好難認。呢個情況係傳媒同社會風氣吹捧而成,事業線只係Gimmick,似爛Gag,感覺佢哋似陣風,希望唔好再吹落去。」眾多o靚模中,她對周秀娜最有印象,「朋友開內衣店搵過佢做嘢,話佢好專業,佢係咁多o靚模當中最有智慧嘅一個,有自己目標理想,自己都係做人阿媽,如果我個女咁做,我會好擔心。」以前,專業Model最少178cm高,有專業操守,會對件衫負責任,「Model工作係Team Work,咦家啲o靚模遲一粒鐘可以當無事,Dresser幫手換衫,佢哋態度好差。」06年,她和星級化妝師Gary合作開化妝模特兒學校,為的就是希望尋找接班人,兼防止女孩子被騙。


f.開化妝模特兒學校,希望培育人才和接班人。


g.19歲打敗過百參加者拍攝第一個護膚品廣告,她笑說:「當年連眉毛都未懂拔!」


h.Christine簽 Agent後第一輯造型照(上右一),同期還有陳嘉容(最下)和周汶錡(上左一)。


i.為貝沙灣樓盤做 Body Model,首次見背不見樣。


j.96年貼假光頭做 Show,她說:「我大汗,頭套焗到成個頭濕晒,超辛苦。」


k.97年參選香港小姐入五強,令其知名度大增,隨即打入香港十大 Model行列。

楊崢:我把握機會


楊崢

95年參加Elite Model Look大賽奪冠,大學畢業後到紐約發展三年再回流,楊崢(Vanessa)坦言沒刻意製造機會,只是懂得把握機會:「由接第一個Job開始,行內人已經話我唔似新人,去紐約,全因設計師Vivienne Tam邀請我行Show,喺當地發展,自自然然就留低搞Visa,簽當時第二大經埋人公司Ford。」其他人費盡心機也未能穩站模特兒界一席,她抱平常心兼不斷自我增值如學法文,令她變成香港名模,「喺香港邊讀書邊做嘢,理所當然;去到紐約,工作最大推動力唔係錢,係同有世界級水準嘅人合作嗰種滿足感同經驗。」

靠性感搶版面

八十前的一眾Model,高高在上有氣質,Vanessa說現在當模特兒的界線變得模糊了:「好似乜人都得,」相比真正Model和o靚模,她有此妙論:「無得比,蘋果同橙點比?每樣嘢都有需求,咦家情況失控,係因為傳媒渲染,又不幸地有讀者鍾意,關係好似雞同雞蛋,好難去怪邊個。我哋以前做Model,喺香港有知名度後就要去倫敦、巴黎行Show吸收經驗,咦家會咁做嘅人真係好少。」
她也替o靚模不值:「睇睇雜誌用嘅字眼好似『事業線』,對女性幾侮辱,至於班o靚模,可能有部份根本唔想賣弄身材,係經理人要求,無奈喺呢個漩渦迷失。佢哋客觀條件未必做到藝人,惟有靠性感搶版面,隨波逐流最後返唔到轉頭。其實,如果佢哋將定位放喺水着,條路會易行啲,咦家定位唔清晰先搞成咁,我相信新一代o靚模,都唔係個個想賣弄Cup數。」


l.99年行巴黎 Hermè s Show,由化妝 Set頭到着衫都受頂級設計師 Martin Margiela貼心照顧。


m.00年身在澳洲,她被 Chanel急召往東京行 Show,「話無我唔得,當時緊接混血名模 Devon Aoki出場,我覺得地位受到肯定。」


o.除幫 Chanel行 Show,還拍過該品牌的化妝品廣告。


p.在澳洲時裝節相遇 Cate Blanchett,對方盛讚 Vanessa表現。


n.95年於 Elite Model Look比賽奪得冠軍,邊當大學生邊當模特兒。


q.02年她搖身一變成作家,出版首本生活情感雜寫《二千五百五十五天》。


r.當年接受 Vivienne Tam(中)邀請到紐約工作,隨即在當地發展三年。

專業人士評o靚模

觀乎現時對 o靚模的評價,似乎彈多過讚,至於和正統 Model有密切關係的設計師和形象設計師,也認為不應將兩者比較,亦不介意和 o靚模合作。


陳刀:「兩者無得比較,正統 Model有氣質, o靚模無咁好身材,但有青春活力,屬於唔同範疇,負面新聞多可以當宣傳,啱用嘅話,我都可能搵 o靚模幫手。」


鄧達智:「兩邊工種唔同,以 Janet作標準嘅 Model,要求高水平,同正常人有距離; o靚模樣子身材靠近正常人,宅男電車男可以埋身,少壓迫感。我對 o靚模無乜反感,唔同時代唔同要求,有供有求只係市場需要,啱用我都會用。」


Celia Wong:「青春活潑無乜唔好,可以當預備 Model用,有機會照合作,但唔可以同專業去比。我覺得開頭係 OK,但咦家太濫,唔夠 5呎 5吋又叫 o靚模,有啲 o靚模根本符合唔到質素。」

No comments:

Post a Comment