Search this Blog

Wednesday, July 21, 2010

代 Cult 2:八十前 - 三思而後紋!


■他出名畫龍,畫得出龍身轉動時的氣勢。

華 D年代,滿街一幅二幅人皮龍鷹虎鳳,每遇紋身蠱惑仔即彈開三呎;現在紋身雖定性為潮物,但三位八十前──靠紋身餬口的紋身師傅 Jimmy、視紋身為黑道象徵的志雄哥和因紀念祖母而紋身的 Phat──還是苦口婆心說:「紋之前三思。」

記者:林佩婷
攝影:伍慶泉、楊錦文

不紋即燒舖


Jimmy

談紋身,不得不提 Jimmy,他爸爸是香港首個紋身師傅,開設的「 Rose Tatto」亦是香港首間紋身店, Jimmy早在 13歲已幫人紋身:「細個成日俾後母打鬧,嬲嬲哋搬去舖頭瞓,十二點收舖,班鬼佬飲醉酒上門話要紋身,咪拎老竇啲工具幫佢哋紋囉,無正式學過 o架。」兩三年後,他問爸爸借工具顏料於亞士厘道開舖,當時尖沙嘴有很多軍人光顧,「最高峯連續四日,朝十一到凌晨四點都要開工,當時一碗白粥賣斗零,一隻飛鷹收$40,條數好襟計。」

六十年代,香港蠱惑仔多數紋龍、老虎、鷹等大面積圖案,「以前啲大佬好爽快,擺低一千叫我幫三條 o靚紋身;咦家差好遠,試過有 o靚仔畀$50要我紋大鷹,唔紋燒舖,搞到我要打畀朋友解決;又有一次,有個人背脊紋完條龍去廁所,點知擒窗走。」他紋龍最精:「外國啲龍搞笑好多,好似漫畫咁,我畫龍講求氣勢同姿態,可以認全世界第一。」

近年紋身事業再興起,競爭大了生意反而減少, Jimmy更批評某些師傅根本不識紋身,「喺內地買部機同圖案返嚟印,全無技術可言。」二十年前他搬店到佐敦,別以為紋身師見錢開眼,每個師傅都有自己原則, Jimmy一不紋手指,二不紋頸以上位置,因驚對方後悔,三要看年紀。「唔夠十八歲諗嘢未成熟,唔紋!試過有大佬帶個七八歲仔上門,我話呢個係佢身體,萬一將來後悔盞衰,紋身前真係要諗清諗楚。」


■ Jimmy(左下)與爸爸(白髮)和日本紋身會長(中)的陳年合照。


■自己設計圖案,這是當年水兵比較喜歡的圖案。


■跟 Jimmy學師一年的 John,用毛筆繪龍頭頭是道。


■拍江湖片,演員的紋身繪圖也請教 Jimmy幫手。

社團標記

說到江湖片,《監獄風雲》肯定是經典之一,飾演大佬盲蛇的志雄哥一身圖案令人印象深刻。他 13歲開始紋身,現全身有超過五十個圖案,第一個紋身是右手的鷹。「嗰陣住山區好多江湖人,成個山啲人都幾乎賣白粉,我無心機讀書,後來加入黑社會,見到班大哥紋身好型,心諗紋番個威吓,即使手瓜超細都紋咗隻鷹,仲要完全唔覺得痛。」紋鷹不單止貪其威猛,還有另一個意義,「唔同圖案代表唔同社團,雙鷹當時代表和字頭,等其他人知道你屬於邊瓣。」

紋身不但為他帶來氣勢,還成為他做演員的契機,「 1976年我為《狂潮》做臨記,識到周潤發、林嶺東等人, 1987年南燕寫成《監獄風雲》劇本,搵我幫手,嗰陣日日帶百幾二百個兄弟開工,套戲先拍得成,第二年拍續集,跟住拍戲拍出癮,之後我喺王晶訪問節目裏面宣佈退出江湖,專心拍戲。」

直到現在,志雄哥仍然有紋身,希望有朝一日,把整個軀體變成一件好有藝術感的外衣,太太和女兒也不反對,「最爆笑係細嗰個陣,細女以為手上面嘅紋身係公仔食物,成日追住我隻手係咁咬。」他不是為紋而紋,如左手的玫瑰代表對父母的孝心,不過他勸戒年輕人別輕易紋身。「我嗰個年代身在江湖,參與其中先會紋身,其實做人好簡單,就係令家庭得到溫飽,細女未出世前我無嘢做,做地盤都係咁捱,最緊要問心無愧。我希望年輕人要自重,唔好掂毒品,踏入黑社會更加係死路,社會唔會遺棄你,年輕人要做學生讀好書,唔好亂咁紋身。」


志雄哥


■志雄哥 20歲在律師樓做師爺追求吳太,吳太對紋身不反感,反而覺得很潮。


1. 第一個紋身是 13歲時在右手紋的鷹,手瓜變大後,為了好看,再把圖案周圍空白地方填滿。


2. 最初的小人公仔是赤裸的,細女見到,批評無着衫很肉酸,他即替公仔紋多件衫。


3. 背上的龍是他當年做大佬的象徵,兩邊女像代表當年酒色財氣的生活,太太覺得最有特色。


4. 除父母,他將太太和子女的名字紋在左手上作紀念。


5. 玫瑰代表溫馨和熾熱,用它加上「 Mother」和「 Father」,以示掛住父母。


6. 除心口雙鷹外,志雄哥最滿意肩上的龍:「紋嗰陣好痛,聽到針刺入骨頭嘅聲音。」

尊重皮膚


Phat

不知何故,唱 Hip-Pop的人總愛紋身, 24味成員 Phat甚至把個人興趣結集成書,從 20歲和朋友打賭去美國紋了第一個太陽標記,到現在斷斷續續有 17個紋身,心態可分兩個階段講。「第一次孭背囊旅行,心諗去到美國一定要紋身,感覺興奮多過痛。」之後往不同地方,他都會帶一個紀念品回港,到 27歲後,他才自覺真正了解紋身,「 25歲前處於衝動階段,只想填滿空白地方,為紋而紋;到 27歲發現身上空白地方唔多,唔可以再亂浪費『畫紙』,諗圖案同佈局細緻好多。正確紋身觀念係要尊重自己皮膚,紋完唔可以後悔。」


7. 左手十字架紋身,有嫲嫲去世日期。

自此,他每個紋身都有一個故事,對以前衝動紋下的圖案有沒有後悔?他堅決說沒有:「即使衝動,都證明嗰陣夠膽,係一種態度嘅表現。」他出紋身書《紋上癮》,源自對嫲嫲的思念及信教。嫲嫲在 1999年過世:「嫲嫲件事對我好大影響,我一直想紋嫲嫲個樣,但十年來始終搵唔到嫲嫲靚相,惟有選紋十字架。啱啱嗰陣 24味做完宣傳,有幾個月空檔,就諗不如將紋身過程紀錄落嚟,後尾仲出埋書。紋完之後,我感受到神嘅訊息,牧師都話我係被揀選嘅,我喺上年 6月洗禮。」他勸年輕人紋身前要三思:「我熱愛紋身,對自己決定無悔,若自問承擔唔到後果就唔好試,身體髮膚受諸父母,可以的話不妨徵求父母意見,問一問都係一個尊重。」


8. 唱歌要有手勢,故在手指紋「 Hong Kong」兩字,十指痛歸心。


9. 紋在右腳的「 6652」圖案,當時覺得自己邪但未是魔鬼,有踩界意味。


10.  20歲在美國撞入紋身店紋太陽(最上),後悔紋得太細,故在兩邊手臂各紋夠五個作平衡。


11. 右腳的「 Iron Man」圖案,是為了《紋上癮》,在新加坡紋身展而紋的。


■這幅水墨畫紋身令外國師傅震驚,只有中國師傅能紋到, Phat感驕傲。


■於北京, Phat訪問由農民變成紋身 Model的模特兒。


■上年推出《紋上癮》,訪問紅星紋身經歷,現正籌備同系列女生篇。

星之紋身

別以為近年明星才流行紋身,想當年明星已經好 In,懂得找 Jimmy紋身,如狄龍、陳惠敏等壯漢, Jimmy:「佢哋完全唔怕痛。」果然是硬漢。



場地:銅鑼灣海景酒店( 3553 2898)

No comments:

Post a Comment