Search this Blog

Tuesday, July 13, 2010

代 Cult 1:80後 - 為錢打波,錯麼?


■(左至右):羅振邦、黃耀富、謝德謙、陳文俊

城市論壇有維園阿伯每星期大鬧,旺角球場一樣有班阿伯嘈嘈閉,怨這一代的球員不會踢波,只會做明星、代言、叫人起錨、蒲、滾、賭。香港甲組球隊公民四子羅振邦、黃耀富、謝德謙、陳文俊,經歷過本地球壇最黑暗時代,今時今日依然年復一年有癮踢下去,甚至有人走了又回來,為的,只是繼續為香港足球圈出力。

記者:葉雪芯
攝影:伍慶泉

這一代太多娛樂
羅振邦 司職:公民中場



■ 2003年東亞足球錦標賽中羅振邦開始受人注意,多次靠速度衝破對方的防線,羅振邦和前隊友黃鎮宇同受到當年日本隊總教練薛高的讚賞。

羅振邦,入行 11年,幾乎香港所有甲組球會都踢過。爸爸為六七十年代本地球壇的著名守門員羅灶石, 8歲時父親帶他參加暑期足球訓練班,開始對足球上癮。足球世家,但入行卻是由街場踢起, 19歲入甲組再入港隊。不料當年媽媽大力反對,「阿媽始終想我讀書。踢咗兩年左右,成績唔係特別好,爸爸係嚴父,我交唔到『功課』,連佢都叫我唔好再踢,趁早轉行。我有諗過放棄,但興趣就係興趣,唔係一時三刻放得低,後來轉過一些球會再努力爭取成績,踢番好啲老竇就唔會再鬧。」對於舊一代批評新一代球員,阿邦說:「年代唔同啦,好似我爸爸嗰一代,少娛樂,除咗踢波睇波,仲有咩玩?所以佢哋踢波好投入,滿足感大好多!我哋呢一代,又唱 K又睇戲又上網,太多嘢玩,所以入場睇甲組都少咗人啦!」關於前途,阿邦說:「讀緊一個體育管理的大學學位,暫時未知退役點算,睇際遇吧!」


■阿邦說:「舊一代球員收入可觀,就算學識唔多,退役後只要肯學肯做一樣搵到食。我哋呢一代唔得啦,逼住要打算。」


■羅振邦爸爸羅灶石為香港元老級球員,司職守門員。即使自己是球員出身,但眼見兒子當年成績麻麻,都曾力勸阿邦轉行。

球隊一定向錢行
黃耀富 司職:公民後衞


「政府最無腦,完全無發展過足球!無錢無支持,仲叫人點踢落去?」同樣是入行 11年的黃耀富(富仔)說,香港球壇從來無被政府重視過,就算剛過去的東亞運帶來了一陣小陽春,現在又還原基本步:「其實一支球隊係一定要向錢行,要商業化,無錢無人工,唔使開飯咩!政府只要撥多些少資源,多幾個球場,就算養草、清潔都可以增加就業。政府行頭已經可以吸引人投資一隊波,外國做法都一樣。」其實早年他曾經跳出球圈做了其他工作,後來再重投足球員生涯,他說:「一般人好難明白我哋心態。我習慣咗球圈,真係鍾意踢波,你叫我坐定定喺辦公室打字,要做有幾難?但係會變咗行屍走肉,返落球場踢波先識得生猛晒。」但少人睇香港波,有乜成功感?富仔坦白笑說:「間中有啲傳媒訪問,入咗波間中又有得上報紙,有時又俾《球迷世界》影到,有些少曝光率,朋友見到又覺得幾威咁,算係有啲虛榮心囉,一定有嘅!」


■富仔間中會到學校向學生教授球技。

支持球員明星化
謝德謙 司職:公民守門員



■(左至右)黃耀富、謝德謙、陳文俊私底下都是朋友。

85年出生的謝德謙(謙仔),正值年輕「當打」之年。入行 6年,聽了不少上一代說現在的球員體力差,他有不同睇法:「足球已經轉變咗,球例又唔同,以前後衞扭一大輪傳番龍門又得,家已經唔可以咁玩,一定要去,體能需求更大;家講求戰術,唔再係一頭牛直衝,要用腦。練波已經好有系統,可能係特別加強鍛煉某一些肌肉。舊一代成日想當年,我知道當年好威,砌低日本韓國,但係當日本韓國進步時,香港又做緊乜?係因為日本韓國,國家一早就大力推動足球運動,設備硬件樣樣都好先進,但香港所有設備硬件都仲係停留緊當年,如果要咁樣比較,好唔公平。」所以,謙仔直指支持球員明星化,始終有知名度對整隊球隊都有幫助。


■謙仔對足球百分百有熱誠, 08銀牌賽,當時輸畀南華令他很傷心沮喪。


陳肇麒

單靠踢波難搵食
陳文俊 司職:公民後衞



■文俊同意,這一代的球員,體能方面不比上一代當年差,因為所有練習都有系統有目標。

「南華全華班、降班、沙士……球壇最差的時代已經捱過咗。我做學徒時,得$500一個月,搭車都唔夠,要自己出去賺外快繼續踢,除了熱誠,我真係諗唔到點解自己可以咁樣踢咗 11年。」單靠踢波難以搵食,文俊不用踢波的時間,就會去教小朋友踢波,又睇到另一個香港球壇暗淡的原因:「我教中學生踢波,有啲教咗六、七年,去到尷尬位就係選擇期,佢一定要揀讀書還是繼續踢,呢啲統統都關係到前途。十個有八個家長,都反對小朋友去踢波,當興趣玩就得,做職業?唔使旨意。成個社會風氣形成咗好似唔做醫生律師、唔搞金融地產就等於無前途。足球體育好難發展,足球員都青黃不接出現斷層。我有幫手勸,解釋一下利弊,但成功率好小。」

香港大球場惟有遇上大型國際賽事先會爆滿,例如「亞洲足協盃」等。



足球商業化


1. Panasonic既為南華贊助商,同佢哋宣傳番 3D Plasma電視都算係應份。


2.謝德謙也有出席一些商場活動宣傳,他不反對球員明星化:「有知名度對球隊都好。」


3.陳七連政改廣告「起錨」都撈埋,不過出街後有少少後悔囉!


4.陳七上埋娛樂版頭條,最大得益是將知名度滲透女觀眾層。


5.安信兄弟同南華,都可以有 crossover project。

No comments:

Post a Comment