Search this Blog

Wednesday, August 4, 2010

代 Cult 1:80後 - 月入百元未驚過 望子繼續賣雪糕



望子成龍,望女成鳳,這一代的阿爸阿媽,不是期望仔女做律師醫生,便是金融才俊,賺至盤滿缽滿。但 23歲小伙子司徒子聰,拿着會計學位卻跑去做推車小販雪糕仔,可能在不少父母心目中認為無前途加無「錢」途,但他說:「我覺得呢一行有得發圍喎!」講真有多少人明白這位 80後的雪糕夢?

記者:葉雪芯
攝影:梁細權

家人大力反對


■自小喜歡食雪糕,訪問當日,一啖一啖雪糕無離過手。

司徒子聰,今年 23歲,去年成功抽中販賣冰凍甜點牌照,今年 1月 28日正式開檔,成為全港最後生的雪糕仔。港專會計學位畢業,做過財務管理工作,又做過保險,最終辭工決定入行在街邊賣雪糕,家人當初大力反對他做雪糕仔,「其實我畢業後出嚟做過其他工作,人工萬幾蚊,都幾穩定,但當時我已經知道自己坐唔定,我想轉行。咁啱當時我屋企人去申請冰凍甜點牌照,佢哋叫我填多一份表,咁我咪試吓囉,好幸運我抽得中。到我決心去做,屋企又叫我唔好做,所以我都有啲唔明白。但我自己真係好有興趣,我打算發圍 o架!」

拆件睇!


■生財工具三輪單車,用了三萬多元特別訂做。


■除了賣飲料,仲兼賣珍寶珠,他說:「我唔怕佢告我喎,最多咪好似朱仲華咁,俾佢哋罰一百蚊囉。」


■打風落雨照擺街,為免被雨淋,要撐起幾把大大的太陽傘。不過大熱天時,在馬路邊,都幾焗!


■三輪單車沒有電,所以要賣冰凍飲料,就要自己買冰和手提冰箱。

最霉月入一百蚊

由於沒有三輪電單車牌,司徒子聰用萬多元訂做了一架三輪單車,每日由上環踩車到中環環球大廈對出干諾道中擺檔,打風落雨,即使黑雨都照開檔,「我聽過雪糕仔老前輩話,個太陽係專登整蠱我哋 o架,你越係唔開檔,個太陽就越唔出嚟。所以點都要出來擺一陣,咁啲街坊街里先有印象知道呢個位有個雪糕檔吖嘛!」

與其他雪糕仔一樣,司徒子聰不時受到食環署人員驅趕,「我無俾佢哋發過告票,不過就經常俾佢哋告我阻街,趕我去到街口個天橋底,但係天橋底生意好差呢,根本就無人睇到個檔口,擺足一個月,都只係得一百蚊收入。」由於是單車,沒有辦法到雪糕廠買貨,要靠廠方送貨,「十點前一定要開到檔,等住廠方貨車送貨嚟。」食環署唔止話佢阻街,更有不清楚條例的食環署前線人員特意刁難他,「阿 Sir話我個牌係賣冰凍甜點,所以我唔可以賣水喎!」與朱仲華一樣,入行前同樣到工聯會上堂,熟知牌照條例,絕對夠膽同食環署抗爭,亦同樣受到不少傳媒訪問,他說工會與傳媒幫到手,「自從出過鏡之後,食環署啲職員都對我哋好好多,唔會亂咁告我哋。」


■擺正喺環球大廈對出,中環港鐵站出面,司徒子聰話這個位生意最好,周末好多菲傭客仔。


■曾經試過俾食環署驅趕至畢打街街口,收入大減,一個月只得一百大元。

參加食雪糕賽學嘢

在街邊做「雪糕仔」,人人都覺得是夕陽行業,但司徒子聰就有另一個睇法,「你哋覺得係夕陽行業,係因為政府唔再發牌,搞到呢行好似式微咗咁。但老一輩始終會退休,只要政府再發牌,呢一行就總會有得繼續做。」他口中所講的「發圍」,其實就是引入其他雪糕牌子,一來可以吸引中環 OL客,二來可以令自己的雪糕檔更有特色。早前他就特別參加屯門市廣場的速食雪糕比賽,順便試食新到港的北海道雪糕兼做 Research,「試過有客人問我,點解唔試吓入其他牌子雪糕?咁我都有諗過,其實咦家賣緊嘅廠方雪糕,市面上已經飽和,賣吓其他新牌子雪糕,客人先會覺得特別。我去銅鑼灣日本超市食過呢個牌子,都幾多人買,想試吓賣,咪決定參加食雪糕比賽,鋪路為拎貨囉!」他的牌照須於 11月前續牌,他說如果傾得成這次「生意」,到時或者有可能轉賣其他牌子雪糕。


■為了入新貨,千里迢迢去到屯門市廣場睇貨揀雪糕,做定 Research。


■早前參加屯門市廣場速食雪糕比賽,目的為試新牌子雪糕,兼為入貨鋪橋搭路。

夢想兒女齊看檔


■司徒子聰女朋友(右)瞓身支持,特別辭去工作,日日同佢一齊開檔。

司徒子聰說,難得抽中雪糕仔牌,機會難得,一定要把握時機。家人甚至旁人可能不認同,但他的女朋友就一定認同,「我女朋友同我一齊辭工幫我開檔,佢好支持我,又唔怕辛苦。」兩小口子,將來要成家立室,單靠微薄收入,如何支撐?「將來未諗到,或者到時佢出去搵工。但我哋有時都會憧憬,小朋友放咗學落嚟爸爸檔口幫手,一邊看檔一邊做功課,就好似我哋細個嗰時,咁都幾好呀!」

街坊都支持


Hayz:見佢一個後生仔都幾辛苦,間中都會嚟幫襯佢。


阿花:我覺得雪糕仔呢個生意有得做呀,不過後生仔做呢行就辛苦啲,人人周末有得去玩,佢哋就要開檔。


胡先生:行行出狀元,賣雪糕係辛苦少少,但難得 80後有理想又有實踐,我支持佢呀!

No comments:

Post a Comment