Search this Blog

Thursday, August 12, 2010

代 Cult 1:80後 - 因熱愛讀廚藝 一紙證書上位易


■ Dennis話將來希望向粵菜發展,甚至有機會回內地。

以前想做廚房,一定先做學師仔,冧掂師傅先學到嘢。「廚房佬」更是以前對廚師的通稱,感覺外形爛笪笪,愛飲、食煙又爛賭。近年漸轉學院制,無論中西廚師,除廚房技巧更要學習語文、食物種類、衞生常識等全科,有人畢業後幾年坐正做主廚,極速圓夢。

記者:林佩婷
攝影:王文忠、陳盛臣
(部份照片由受訪者提供)

中廚
《食客》造就大廚夢



■兩人 2010年 4月參加珠三角考察團作廚藝考察,曾參觀內地酒樓、食肆及食品廚房,獲益良多。

Dennis最初對中廚印象很差,「喺街見親啲中廚唔係着背心就係拖鞋食煙,感覺唔係咁好,完全無想過做呢行。後來讀兩年副學士修 Finance,讀嗰陣硬係覺得唔係自己想要嘅。有時都會上網睇吓有咩手藝學,咁啱當時香港上映韓國電影同電視版《食客》,睇完覺得原來做廚都可以好 Pro、好整齊專業,加上由中五開始有喺廚房打工,覺得現實同戲其實都差無幾。」

最後他報讀中華廚藝學院修讀初級中廚師證書,面試即吃足苦頭,「成個 Interview半個鐘,普通話、英文、廣東話全都要考,講到甩甩咳咳。最厲害嗰條問題係『點解讀讀吓副學士要轉學科,收你會唔會讀讀吓又唔讀?』我好記得自己話就係因為當初行錯咗一步,如果你哋肯畀機會我會更加投入,因為咦家搵到我想做嘅終身職業。之後等咗兩個月,成日打電話去學校問,驚死佢唔收我。」

眾多學科中, Dennis最開心是上實習課埋爐頭,「之前以為只要學拎鑊、刀工,點知要上埋語文、食物科學、成本控制等。尤其自己數口唔叻,好彩之後拼命追,每次做 Project都係頭一二名。頭四個月係訓練廚房用粗鹽、練拋鑊,初埋爐頭拋兩下鑊個虎口勁痛,惟有努力克服。學到出餐廚房,每次有機會都會主動埋爐頭煮餸。不過有時都會擺烏龍,試過用上湯的湯盅唔小心放錯奶湯入蒸櫃,老師發現鬧得好狠,咪當教訓囉,下次照樣主動出擊,呢個過程雖然辛苦但快樂。我今年畢業,絕不介意由低做起,最終目標係希望兩年可以埋尾爐。」


1. Dennis於訪問的短時間內煮出百合炒雙蚌,秘訣是要快炒,否則雙蚌易炒老變韌。


2. 全科學習有時覺得吃力,他的解決方法就是將勤補拙,上堂狂 Mark筆記,成績名列前茅。

誓做點心天王


7. Ronald說將來的願望就是要做點心天王。

在另一位學生 Ronald眼中,廚師一向是有權威的高尚職業,觀感全來自爸爸,「阿爸做點心師傅,唔煙唔酒唔賭。自細跟喺佢身邊,覺得廚師好話得事,吩咐下屬、瀟灑有型,對呢行印象好好。而且細個阿爸成日教我整點心當親子活動,大個咗自己都希望做呢行。不過佢唔贊成,成日話做呢行無前途,爭取兩三年都唔成功。後來我讀完中七升唔到大學,就決定先斬後奏報晒名面試收埋我先同父母講。佢哋見我咁有熱誠唔係玩玩吓,終於俾我讀。」

課程設計以全科為主,燒味、冷盤、點心通通有得學,但 Ronald對點心情有獨鍾,甚至揚言要超越爸爸。「可能自己學開,總覺得中式點心好精緻,集中一樣可能簡單啲。爸爸咦家做到點心主管,希望將來可以成為點心天王。」為了增廣見聞,他更參加比賽和到珠三角地區交流,漸明白做廚師最緊要有四點:「德、政、技、藝。廚德即係個人要有修養,咪亂發脾氣;廚政係管理層行政總廚要尊重同事,識得分工調配;至於廚技同廚藝,當然係要煮得。」


3. 問 Ronald最拿手的點心係咩?「梗係蝦餃喇!易上手摺到多褶,簡直快靚正。」


4. 自製金魚餃,可愛大眼,線條優美。


5+6.曾參加「 2010全港青年廚師中餐烹飪比賽」之「青少年組( 23歲以下)」比賽,用豆腐作自創菜式「花香田園」奪優異獎。

中華廚藝學院

2000年成立的中華廚藝學院為 VTC轄下運作,提供初級至大師級課程的中廚訓練。學院高級教導員陳俊雄師傅話,面試除了考語文還要考食物知識,「我會同佢哋傾吓會唔會行街市、煮嘢步驟等,好容易知道係咪真心愛烹飪。」至於時下人批評 80後唔捱得,他說和社會模式轉變有關,「我哋細個讀唔到書,十四五歲出嚟做嘢自尊心無咁強,俾人鬧係老馮;咦家十七八歲年輕人自尊心好強,你睇佢哋打機就知其實好醒,只不過有無放個心落去學。但每次喺班裏面都會搵到好嘢,證明唔係差過以前。」


陳俊雄師傅


■學院獨有升降爐頭,方便不同高度學生學習。

網址:http://www.vtc.edu.hk/~ccti/index.htm

西廚
最享受學西廚時光


中西餐都做過的 Morgan,一直熱愛西餐,「細個成日覺得做西餐廚師好專業,因為見到酒樓嗰啲中菜廚師比較爛賭,大部份人都叫佢哋做『廚房佬』。」偶然在報紙看到學校招生,他興起了做廚念頭,「最記得當年我報咗兩間學校,第一間已經面試,第二間香港西廚學院一早寄晒申請表,點知等成個半月都無回音,打去問先知張 Form攝埋咗一邊。面試時佢哋問我做過咩,要我用英文講出各五個蔬菜、生果名,過程輕鬆到好似傾偈咁,第二日就收到通知話收我。」就這樣 Morgan成為學院的第一屆學生,當時只有兩班約四五十人,他說最享受那一年學習的時光。「當時我讀一年課程,學校剛成立設備未算理想,有時工具唔夠要就住或輪住用,反而訓練到自己識得執生。最重要係成班同學都有共同目標,其他同學仔唔夠廿歲,過二字頭計埋我好似得三個。」

讀書就像一張入場券,有了它就可以去各大酒店應徵。 Morgan未畢業已有餐廳爭住請,由一開始在酒店做 Helper,到現在第三份工已經是主廚,他說非常幸運。「做咗五六年升到呢個位,真係覺得好彩。出嚟做嘢學識最緊要變通,好似咦家做呢間有個 Open Kitchen,就記得提醒自己同員工要有笑容,同客人溝通,因為苦口苦臉好易被人投訴。第一份工係喺西班牙餐廳做,而且呢兩年又好興,希望過幾年能有足夠實力開番間西班牙餐廳。」


■ Morgan話現時有啲 80後真係唔聽話,講東去西,有時真係勞氣到爆。


■學習時期 Morgan(左)的同學都較他年輕。


■畢業後即在西班牙餐廳做廚,這道傳統 Paella又豈能做得馬虎?


■這道 Coconut Prawn with Mango Salsa是他的自創菜式。

香港西廚學院

2005年成立的香港西廚學院,有一年及兩年課程選擇。學院成立是僱主們徇眾要求創辦人之一黃 Sir幫手訓練有廚藝和管理技巧的人才,除有本地著名西廚,還有德廚、瑞士廚師做老師。最特別是有紅白酒的知識訓練,黃 Sir說:「一次完美的西餐,其實包含埋紅白酒配搭品嚐。」至於面試就有四個大原則:「第一,英文講得唔好唔緊要,最緊要夠膽講;第二學校操行 B或以上,否則要學校肯寫推薦信;第三就係家長支持;最後一點唔講得,費事面試俾人早有準備。」

黃 Sir最後更盛讚 Morgan,「佢係第一屆第一個報名學生,係 80後優秀典型。當時首屆教十幾科,教嘢肯定有啲甩漏,但佢學得快,上堂好認真,連唔多有興趣嘅科都留心聽。佢幾成熟又識諗,明白做廚師唔止講求廚藝叻,同我哋學院要將廚師培養成文武兼備嘅大廚管理全才理念好符合。」


黃偉誠師傅


■學院舉辦香港西廚公開賽讓學生和外來者參賽,今年評判之一是肥媽。

網址:http://www.culinary.com.hk

No comments:

Post a Comment