Search this Blog

Wednesday, August 4, 2010

代 Cult 2:八十前 - 六千月薪不怕捱  Hea賣雪條不退休



好天曬落雨淋,還提心吊膽驚被食環署驅趕兼發告票,這就是香港推車仔小販的寫照。相信無一個香港人會認為推車仔小販是筍工,不過雪糕仔朱仲華做得開心:「自食其力,又可以幫人解解暑,大家都爽。」

記者:葉雪芯
攝影:梁細權

象徵式罰一百元


■公價雪糕,每日還要花廿幾元買乾冰,所以利錢十分微薄。

「咦家食環署班阿 Sir,見到我不知幾好口,奉旨同我打招呼。」朱仲華,今年 53歲,去年 12月 19日他在尖沙嘴梳士巴利道行人路,擺放佔地 1.44平方米的電單車,被食環署小販管理隊票控阻街,官字兩個口,後來又被加控非法販賣珍寶珠。他企硬對抗無理檢控,幸得英明裁判官幫手,最終只罰款一百元了事,裁判官並謂:「行到好熱見到你哋會好開心,有機會都會幫襯你。」

為全港雪糕仔出一口氣的他說:「我怕乜同佢哋(食環署)撐,我攞正牌,佢話我阻街,我唔明自己邊一忽阻住條街,我即刻打電話叫警察嚟,阿 Sir嚟到都話我無阻街,佢哋就告我非法賣珍寶珠。當時我新入行,佢哋見我係新牌仔咪搞吓我囉。我唔怕喎,我又無做錯事,開檔前仲去工聯會上堂,又聽晒老前輩教路,我使乜怕佢,梗係據理力爭。」


■一人檔口,行開如廁惟有快快手,拿走錢兜就去,雪糕車暫時放在一邊。


■開檔賣雪糕還得提供垃圾桶,免得食環署阿 Sir告多一條「隨街拋棄垃圾」罪。


■大熱天最好賣的不是雪糕雪條,朱仲華:「最好賣係水,水最解渴嘛,不過小朋友一定會求阿媽買多杯雪糕。」


■今年 9月會正式續牌,食環署主動提出幫他加入「凉果」二字,好讓他多賣幾種產品。


■左手面為康文署轄下範圍,雪糕仔即使有牌也不能擺檔,朱仲華很守規矩,最多只會踩住坑渠,絕對不會越界。


■朱仲華:「好彩後生已經考咗三輪電單車牌,到咦家人老咗,都仲可以揸雪糕車搵食。」

交功課拉人


1.抽中牌照後,他去工聯會上堂,認識到一班老前輩,有退休行家以三萬元平讓這架一九七幾年的電單車給他。

他還說,這次事件完全暴露了政府的官僚作風,「話我賣珍寶珠唔得,以前班老前輩,賣咗半世波板糖都無俾人告過,咦家班食環署前線好混亂,指示又唔清晰,自己做乜都唔知,有乜條例又唔知。上面一句話要交差,佢哋就落街搞吓你班貧苦大眾囉,班阿 Sir仲講到明話佢哋都要交功課!咦家乜年代呀,又唔係六七十年代,做人使唔使咁假?我攞正牌又上晒堂,問過晒工會,擺得就擺得,唔擺得就唔擺得,你要交功課就要拉我?我一定撐到底。」

朱仲華倒是個明事理之人,有錯,他一定會認,「所以上次佢告我賣珍寶珠,我認罪,根據法例我的確唔賣得,咁大家都當有個落台階,但如果話我哋雪糕仔阻街就太無理,我問班阿 Sir:『你唔俾我喺呢度擺檔,咁究竟我可以推架車去邊?』佢哋咁答我:『你咁聰明,一定知道應該泊架車去邊啦。』答完等於無答,個個都驚瀨嘢!自從呢件事之後,食環署換過晒班前線,以前發夢嗰班唔見晒啦,無人夠膽再敢搞我哋雪糕仔。」今年 9月就是雪糕仔續牌之期,朱仲華:「最近食環署主動提出可以為我個牌照加『凉果』二字,以後可以兼賣話梅、陳皮、花生等等,多幾樣嘢賣,希望生意好少少啦。」


2.訪問當日所見,大部份幫襯的都是遊客,朱仲華說:「佢哋唔會周圍搵超市,行到熱,見到我即買即飲。」


3.不少熟客仔和老街坊經常幫襯,邊吃雪糕邊與朱仲華有講有笑,他說:「呢啲都係呢份工嘅樂趣之一。」

屋邨擺檔死路一條


■好天曬落雨淋,去年 12月才入行,短短大半年,朱仲華已經曬得皮膚兩截色。

未入行做雪糕仔前,朱仲華在旺角租過一個地舖賣田雞和蟹,「嗰時生意好難做,租太貴,淨係交租都萬幾蚊,好生意仲死,業主見你好景即刻加租,無租交就趕你走。直至舊年,知道有得申請雪糕仔牌(即冰凍甜點小販牌照),咪試吓去申請囉,三千幾人去報名,又好彩抽得中我喎,咁咪入行囉!」中獎後,他隨即去工聯會上堂,結識到一班雪糕仔老前輩,還替他搭好路找生財工具,最後他花三萬多元,向其中一個老前輩購買這架電單車開工。家住彩雲,每日他要先到土瓜灣雪糕廠買貨,再開車擺檔,平日去何文田巴富街,暑假去尖沙嘴天星碼頭近文化中心一帶,「其實我哋呢啲雪糕車,一定泊喺遊客區、學校區或公園門口,多數做遊人生意,佢哋唔會周圍搵嘢買,行到熱,見到雪糕車就買。如果食環署趕我哋去屋邨門口擺檔,即係等於叫我哋收檔,屋邨周圍都有超市便利商店,一般香港人唔會幫襯我哋。」

堅持自食其力


■朱仲華有上一代人活到老做到老的堅毅性格,「日日對住個海,都不知幾爽。」

一星期開足七日工,從無休息,一支雪條才得幾毛利錢,月入才得六千,汗水多過收入,但他說非常開心,「雖然我傷過腰骨,但咦家又唔係老到行唔郁,呢份工又無乜壓力,就當係打份自由工囉。我兩個仔女都出晒身,自己又唔想咁早唔做嘢,與其日日落公園坐,不如出嚟邊坐邊做生意,自食其力都幾好呀。我無乜嘢望,只係想自己養到自己,靠呢檔雪糕車做到退休。開檔最開心係去巴富街,見到班細路仔不知幾開心,出嚟尖沙嘴擺檔都唔錯,對住無敵大海景都好疏乎,有邊份工咁爽?」樂天知命,對得住天地良心的理直氣壯,典型上一代人的堅毅性格,雪糕仔,我撐你呀。

街訪力橕


張先生:「雪糕仔賣水平過便利店多多聲,我通常都會幫襯佢哋。」


劉小姐:「見到雪糕仔幾有親切感。」


李先生:「行過見到就會幫襯,幾有香港特色。」

No comments:

Post a Comment